Let's Play Tolerance

LET'S PLAY TOLERANCE

Projemiz Erasmus + 105 Gençlik projesidir. Proje ülkeleri Polonya, Macaristan, Çek Cumhuriyeti ve Türkiye'dir. Ev sahibimiz  ve Projenin koordinatörü Polonya'dır. Projemiz Polonya'nın Katowice iline bağlı Bedzin'de gerçekleşti. Bedzin küçük bir ilçe, içinde tarihi olarak kalesi , sarayı ve kilisesi var. Ana ulaşım tramvay.

Tüm liderler ve öğrenciler bir spor merkezinde kaldık. Spor merkezinin oteli en az 3 yıldız otel lüksündeydi.
Workshop( Atölye ) yaptığımız atölye de spor merkezinin içindeydi.

Projemiz 17 Eylül Pazartesi günü başladı ve 25 Eylül Salı günü bitti. Toplam 9 günlük aktiviteler planlandı. Projenin amacı genç insanlara hoşgörüyü aşılamaktı. Projenin adı da "Hadi Hoşgörü Oynayalım!" Çünkü proje çıktısı olarak 4 millet 36 öğrencinin oynadığı bir tiyatro gösterisi sergilenecek.

1. Gün
Welcoming dinner ( Hoşgeldin Yemeği)
İlk olarak tüm ekipler hep beraber yemek yedik. Sonra atölyeye geçtik. 2 adet tanışma oyunu oynadık.
Bu oyunlardan biri sihirli isimlerdi. İki kişi tanıştığı an isimler değişiyor ve herkes birbirinin ismini öğreniyordu.
İkinci oyun herkes bir isim ve bir hareket belirliyordu.

2. Gün
Kahvaltıdan sonra herkes atölyede buluştu. Yine bir tanışma oyunu oynadık. Herkes sırayla ismini söylüyor ve geri kalan herkes ona “Hello, bla bla diye ismini söyledi. Sonra herkes döne döne birbirinin resmini zarflar üzerine çizdi ve bunları herkes kapısına astı. Bu zarflar grup arası mesajlaşmayı sağladı.
Öğleden sonra tüm gruba 10 görev verildi. Bu görevler ; Gruba isim bulmak, grup facebooku açmak, grup şarkısı yazmak, grup posteri yapmak, grup dansı yapmak gibidir. Bu çalışmalar 2 saat sürdü.
Gruplar çalışmalarını sundu.

3. Gün
Kahvaltıdan sonra Bedzin gezisine katıldık. Bedzin'de savaştan önce yaşayan Yahudi halkının tarihini öğrendik. Bedzin'de bulunan kale, saray ve kiliseyi gezdik. Eski Yahudi evlerini ziyaret ettik.
Gezi dönüşü öğle yemeğimizi yedik.
Öğleden sonra grup küçük gruplara bölündü ve her grup insan hakları hakkında sunumlar yaptı. Bu konular; insan hakları nedir, insan haklarının tarihçesi nedir?, Kimler insan hakları savunucusudur gibi konulardı.
Akşam yemeğinden sonra Çek gecesi vardı. Çek cumhuriyeti hakkında bilgilendik, danslarını izledik ve yöresel yiyeceklerini tattık.

4. Gün
Gün 07.45 ' te başladı. 08.30 'da Krakow'a yolculuğumuz başladı. İlk durağımız Yahudi Toplumu Merkeziydi (Jewish Community Center ).
Burada bir toplantı düzenledik. Bu toplantıda bu merkez hakkında bilgi aldık.
Sonra 2 saat süren rehberli Krakow turuna katıldık. Kaleyi, katedralleri, eski Yahudi mahallesini gezdik. Daha sonra öğrencilerin 3 saat serbest zamanı vardı, öğrenciler Krakow’u keşfetti.
Krakow gezimizin youtube linki aşağıdadır.
YouTube : https://youtu.be/Q-8EfqWd1-k

Krakow ve Bedzin gezimizin bloğunun linki aşağıdadır .

5. Gün
Kahvaltıdan sonra İnsan hakları toplantısına katıldık. Polonya Katowice'nin İnsan hakları sorumlusu Ombudsman Alexandra Wentkowska Polonya'da insan hakları konulu bir toplantı gerçekleştirdi. Toplantıda öğrencilerimiz 2 gün önce hazırladıkları soruları sordular.
Not : Ombudsman : Polonya'da insan haklarından sorumlu kişi
Öğle yemeğinden sonra tiyatro çalışmaları başladı. Öğrenciler resimlerle film çekti. Tema ve senaryo onlara aitti. Daha sonra yaratıcı drama şeklinde anlık skeçler hazırladılar.

Akşam sıra Türk Gecesindeydi. Çok güzel hazırlandık ! Hem ülkemizi, hem kültürümüzü, hem danslarımızı tanıttık.
Videomuzu Youtube'dan izleyebilirsiniz!
Youtube : https://youtu.be/nBk8cxnknBQ

6. Gün
Artık sahnede tiyatro çalışmaları başladı. Grup ikiye ayrıldı. İki ülke, Çek  cumhuriyeti ve Polonya dans öğrenirken , Türkiye ve Macaristan Tiyatro çalıştılar.
Isınma çalışmaları ile başladılar. Alkış çemberi oluşturup sırayla alkışladılar.
Sonra topla isim oyunu oynadılar. Herkes topu attığı kişinin adını söyledi! Ses çalışmaları ve vücut çalışmaları yaptılar. Ağır bir nesne nasıl kaldırılır gibi canlandırmalar yaptılar.
Tiyatro kısmında tüm ülkeler sahne alırken, dansta Polonya ve Çek Cumhuriyeti sahne aldı, Macaristan ve Türkiye koro oluşturdu.

7. Gün
Güne yine ısınma ile başladık! Alkış oyunu ilk oyunumuzdu. Sırayla herkes alkışlıyor. İkinci oyun; 1 dk içinde 30 kisiye hello de , 30 saniye içinde herkesin eline çak, gibi komutlardı. 3. oyun James Bond oyunu. James Bond kimi işaret ederse o oturuyor, sağındaki ve solundaki bam bam diyor, ilk diyen kazanır.
Sonra canlandırma tiyatro oyunlarına başladık.
Gösteri için 7 çeşit tiyatro oyun hazırlandı. Bu tarz tiyatroya canlandırma tiyatro ya da doğaçlama diyorlar, bence yaratıcı drama ile yakın. Kurgu belli ama canlandırmalar doğaçlama.
6 tiyatro sahnelenmesi
1) Slide Show  - Sunum
Arkada 8 kişi resim olacak ve her "Click " dediğinde garip hareketler yapacaklar  ve bir kişi anlatacak
2) Conference with Journalists - Gazetecilerle Konferans
10 kişi gazeteci olur ve bir kişi davetli. Davetli kim olduğunu bilmez ve sorulan sorularla kim olduğunu tahmin etmeye çalışır.
3) Dodling - Seslendirme
2 kişi kendi dilinde konuşur ve 2 kişi anlamadığı halde onu İngilizce'ye çevirir.
4) Scene Translation - Sahne Çeviri
Her ülkeden 2 kişi gelir ,ilki bir sahnede canlandırır, diğerleri de gördüğünü yapar. Kulaktan kulağa oyununun canlandırması gibi.
5) 3 başlı Hollywood singer - 3 Başlı Hollywood Şarkıcısı
3 kişi müziğe göre kelime kelime uydurma bir şarkı söylerler.
6) 2 headed professor -  2 Başlı Profesör
1 kişi yatırımcı bir kişi de mucit profesör olur. Yatırımcı çift başlı olur ve tane tane konuşur , profesör çift başlı olur ve aynı anda aynı şeyi konuşurlar.

7. Gün Macar takımı bir şarkı ile dans ederek tüm takımlara meydan okudu. Biz ve Polonya takımları da cevap verdik.

Ayrıca akşamki workshopta koreografi hazırlandı. 4 dansçı kız özel bir dansa hazırlandı, Polonya ve Çek cumhuriyeti sahnede taş koreografisi sergilediler. Türkler ve Macarlar koro olarak I see the fire adlı şarkıyı söylediler.

Gece Polonya gecesiydi. Danslarını sergilediler.
Yöresel yemeklerini tattık.

8. Gün
Kahvaltıdan sonra okula gidip provalar başladık. Isınma hareketleri ile başlandı. Sonra Şov başladı. Sahnesinde çalıştığımız okulun öğrencileri bizi izlemeye geldiler. Şovumuz bir saat sürdü.

Show videosu : https://youtu.be/hTL449cO_NU

Değerlendirme :  Son gün öğleden sonra proje değerlendirmesi yaptık. Tüm günleri doğaçlama şeklinde canlandırdık ve projeyi anket şeklinde değerlendirdik.

Değerlendirmeden sonra tüm liderler ve katılımcılar Youth Pass lerini aldılar. Youth Pass; projeye katıldıklarını ve bu projeden neler kazandıklarını gösteren belgelerdir
Avrupa Birliği tarafından verilir. Öğrencilerin iş hayatında ve Avrupa ve Amerika üniversiteleri burs başvurularında işe yarar. Avrupa'da yapılan araştırmalarda Youth Pass sertifikasına sahip bireylerin diğerlerine oranla daha kolay iş buldukları görülmüştür.

Son gece Macarların kültürel gecesi idi. Bize bir surprizleri vardı. Meydan okumayı biz kazandık.

Evimize huzurlu bir şekilde dönüyoruz. Öğrencilerimiz böyle bir projede yer aldıkları için çok mutlu.

Gençlik projesinin yararları nelerdir?

🌍 Gençler yabancı bir ülke görüp, Tüm Avrupa'dan arkadaşlar edinip, başka kültürlere tanıklık ederler.
🌍 Gençler kendi ülkelerini ve kültürlerini tanıtma fırsatı elde ederler.
🌍Okulda teorik olarak öğrendikleri İngilizce'yi pratikte kullanma şansına sahip olurlar.
🌍Özgüven kazandırır.
🌍Youth Pass sertifikası almaya hak kazanırlar.
🌍Yurt dışında projeye katılan çocuk kendi ayakları üstünde durmayı öğrenir.