Mandallarla Kelime Oyunu

 Mandallarla Kelime Oyunu


 Covid dönemi bir oyun önerisi ile geldim. Benim gibi oyun sever öğretmenlerin Covid-19 dönemi sıkıntılarından biri temassız  oyunlar bulma sorunudur. Ben grup çalışmasına inanan bir öğretmen  olarak sürekli,  öğrencilerle  işbirlikçi  ürünler  hazırlar  ve yarışmalar düzenlerdim. Covid-19 'dan sonra uzaktan eğitim ile bu oyunlar  dijital oyunlara döndü.  Yalnız okulların  açılması ile yeni oyun arayışına  girdim.  Bu oyun temassız  ve bireysel olmalı, aynı  zaman da öğrenciler  eğlenerek  öğrenmeli! Mandallarla kelime oyunu imdadıma  yetişti. Bu oyun kelime ezberleme,  zıt  anlamlı  kelimeleri öğrenmede,  ya da düzensiz fiiillerin  ikinci ve üçüncü  hallerini ezberleme de kullanılabilir. 

Oyunun Videosunu İzlemek İçin Tıklayınız;




Gerekli malzemeler:

A4 kağıdı 

Mandal

Kalem 



Aşamalar:

1. İlk olarak 20 tane sıfat belirlenir. 20 tane zıt anlamlı sıfat belirlenir.

2. Kâğıt ve tahta mandal edinilir.

3. Kâğıda 20 tane sıfat yapılır

4. Mandallara 20 adet sıfatın zıt anlamlıları yazılır.

5. Önce eşleştirilir, telaffuz ve ezberleme çalışması yapılır.

6. Şimdi oyun zamana

7. Önce eşleştirme oyunu oynanır.

8. Hatalar varsa düzeltilir.

9. Sonra sure tutulup kaç saniyede bitecek oyunu oynanır.

10. Bittikten sonra telaffuz çalışmasını unutmayın.

 


Yorumlar