Göller yöresi turu

Eşimle beraber literatürde olmayan yeni bir rota belirledik. Rotamızı arabayla takip ettik. Ayrıca bu çocuklu bir aile rotasıdır. Bu rotada Meke Gölü, Acı  Göl, Beyşehir Gölü, Isparta, Salda Golü,Lavanta  bahçeleri, Eğirdir gölü, Denizli, Pamukkale Travertenleri ve son olarak da rotamızın tacı Kekova adası var.

Meke Gölü :

Meke Maar Gölü, Konya'nın Karapınar ilçesinde, sönmüş bir volkan kraterinin gaz patlaması sonucu suyla dolmasıyla oluşan ve ortasında adacıklar bulunan göl. Karapınar-Ereğli yolunun 7. km'sindeki sapaktan 2 km içeridedir. Maalesef gidip görmeye değmez çünkü kurumuş ve sıfır bakım yapılmış. Yazık çok yazık, kaderine terk edilmiş. Sırf yol güzergahımızın üstünde diye rotamıza ekledik ama yazık olmuş.

Bu güzergahın tek mutlu yanı yolun ortasında irice bir kaplumbağa görmemizdir. Hayvanat bahçelerinde olduğu gibi esaret altında olmadan doğal ortamında bir kaplumbağa gördük ve Deniz Murat'la bunun keyfini çıkardık.

Acı Göl - Karapınar:

Acıgöl, Konya ili, Karapınar ilçesi sınırları içinde yer alan volkanik maar gölüdür. Meke Krater Gölü'nün kuzeydoğusunda yer alır.
Suyu sodalıdır ve gölde yüzülebilir. Sadece çok bakımsız ve ilgisiz kalmış. Biz suyun temizliğinden emin olamadığımız için yüzmedik. Yol üstünde görülebilir.

Beyşehir Gölü:

Çok hevesle geldiğimiz ve hayal kırıklığı ile döndüğümüz göl. Bura Konya'ya bağlı bir ilçe. Yaptığımız araştırmalarda gölde tekne gezileri olduğunu okumuştuk. Yalnız Ramazan'da gittiğimiz için tekne gezileri yokmuş. Bizim gibi bir çok turist eli boş döndü. Biz de gölü gezmek için deniz bisikleti kiraladık. 20 dakikası kişi başı 5 tl. Fiyat çok uygun. Yalnız çok rüzgarlı olduğu için fazla uzaklaşamadık. Deniz Murat mutlu oldu.

Eşrefoğlu Camii:

1290 yılında Eşrefoğlu beyliği tarafından yapılan bir cami. Hala işlevini koruyor ve ibadete açık. Ahşap işçiliğinin dünyada en güzel örneklerinden biridir.

Eflatun Pınar - Hitit Anıt Havuz:

Hitit döneminden kalma Eflatun Pınar Havuzu hala işlevini koruyor, su pınarı şeklinde hizmet veriyor. Saatlerce oturabileceğiniz bir yer, yalnız maalesef ineklerin sulağı haline gelmesi üzücü. Anıt Unesco Kültürel Miraslara aday olmasına rağmen, bakımsız ve kaderine terk edilmiş. Yeri Beyşehir ilçesine bağlı, Akpınar köyünde. Her şeye rağmen gidin, gezin.
Video:

Eğirdir Gölü:

Cennetten bir köşe. Çok beğendik ailecek. Özellikle Altın Kum plaji yüzmek için ideal. Biz Amasra'ya benzettik. Görmeyenler görmeli. Eğirdir Gölü Ada'sı gezmek ve yemek için ideal. Biz hem gölü hem de ilçeyi çok beğendik.
Eğirdir Gölü Videosu :

Kovada Gölü:

Bir Mersinliye göre oldukça büyük bir göl.
Kuzeyinde, kuzey güney yönünde uzanan kırık üzerinde yer alan tatlı sulu, küçük bir göldür. Göller Bölgesi'ndedir. Eğirdir Gölü'nün doğal bir uzantısıdır ve Eğirdir Gölü’nde bulunan fazla su bir kanalla Kovada Gölü’ne akmaktadır.
 Biz gittigimizde Milli park kapalı olmasına rağmen gölün etrafını arabayla turlayabildik. 2 yerde kıyısı var. Kıyısına gittik. Etrafındaki köy yollarında harika manzaralar gördük.

Güneykent Gülbirlik Fabrikası, Müzesi ve Fabrika Satış Mağazası

Otelimizden öğrendiğimiz bilgiye göre, bir anda karar Isparta'nın verip,  Güneykent ilçesine gittik. Burada bizi bir sürpriz bekliyordu. Gülbirlik'in Fabrikasını rahatça geziyorsunuz, ayrıca Rosense'in sizin için hazırladığı Gül havuzuna girip harika fotoğraf kareleri yakalıyorsunuz. Sonra müzesini geziyorsunuz. Her yer Gül kokuyor.

Lisinia Doğa Proje Alanı

Avrupa Birliğinden hibe alınarak hazırlanmış, doğa proje alanı. Bir çok doğal üretim yapıyorlar. Favorim Lavanta ve Haşhaşlı dondurmadır. Avrupa'ya bile ihracat yapıyorlar.
Video

Lavanta Bahçeleri

Isparta'nın Keçiborlu ilçesine bağlı Kuyucak köyü Türkiye Lavanta ihracatının %90'nını karşılıyor. Zamanı Temmuz ayımış. Biz gittiğimizde lavantalar küçüktü yine de manzaramız güzeldi.

Salda

Gerçekten Türkiye'nin Maldivleri. Bir doğa harikası Hak ettiği üne kavuşmuş. Yalnız gördüğümüz tüm turistler yerli idi, inşallah en kısa zamanda yabancı turiste de kavuşur.
Gölün plajı sığ yalnız balçık gibi olduğu için ilk girişte batıyorsun ama tehlikeli bir durum değil. Açılmamak lazım, yani suya yüzme amacıyla girmemek lazım.Çocuklar için dikkatli olunmalı. Göl çok temiz. Dibi görünüyor.
Göl Salda köyünün içinde ,her yer pansiyon , yalnız internette bu yerleri bulamıyorsunuz. Geldiğinizde rahatlıkla kalacak yer bulabilirsiniz. Göl çok büyük olduğu için bir çok plaja sahip. En ünlüsü Salda Maldives diye geçen en büyük plaj. Bura direk beyaz kum. Başka bir çok plaj da var ,mesela Doğanbaba plajı gibi. Ama en güzeli Salda Maldives plajı. Girişte sadece 10 tl otopark ücreti ödüyorsunuz. Gölün suyu soğuk , ayrıca deniz gibi yüzme imkanı vermiyor. Gölün çamurunun cilde ve saça çok iyi geldiği söyleniyor. Biz de hissettik.

Denizli

Denizli çok yol kat etmiş bir şehir. Belediyecilik harika. Şehir gece gündüz yaşıyor. Gece 11 de bile halk çarşıda, sokaklarda ve parklarda. Gece pikniği çok ünlü. Biz şehri çok beğendik. Parkları, çarşısını ve piknik alanlarını gece gezdik.
Şehirin bir ucundan başka bir ucuna kadar çok az trafik ışığında duruyorsunuz. Alt geçit ve üst geçitler trafiği hızlandırmış. Trafik sıkışıklığı yok denecek kadar az.

Pamukkale

Pamukkale'yi ikinci defa gezişim. Her seferinde büyüleniyorum. Harika bir yer. Doğa harikası.

Pamukkale hem tarihi güzelliği hem de doğa harikasını bir araya getirmiş bir ören yeri.
Suların içinde yürüyebiliyorsunuz. Travertenlerin en üst basamağından en alt basamağına kadar inmenize izin veriliyor.

Kaş

Antalya'ya bağlı Kaş ilçesi ,2 yıl öncesine kadar Antalya'nın bakir topraklarından sayılıyordu. Yalnız 2019 Haziran'da yaptığımız ziyarette, artık Kaş'ın keşfedildiğini gördük. Kaş da Çeşme, Bodrum ve Alaçatı olma yolunda ilerliyor. Kaş'a gelenlerin en büyük aktivitesi yat turları. Bu turlar da Kekova'dan kalkıyor. Kaputaj plaji Kaş'a bağlı. Gerçekten çok güzel ama derin ve soğuk yani yüzme bilmeyen çocuklar için uygun değil. Deniz Murat sahilde oynadı ve sonra simitle girdi. Kaş artık şehir merkezi. Her şeyi bulabilirsiniz. Biz Tayland'da yediğimiz tav dondurmayı bulduk. Yemek olarak da ev yemeklerinden , Fransız mutfağına kadar her çeşit yemeği bulabilirsiniz. Fiyatlar ortalamanın biraz üstünde. Konaklama olarak da aparttan otele kadar her bütçeye uygun yerler mevcut.

Kekova

Kekova  Antalya'nın Demre ilçesine bağlı bir belde. Biz Kekova'nın Üçağız köyüne gittik. Oradan tekne ile Kekova'nın Kaleköy'üne ulaştık. Kaleköy'e karadan ulaşım yok. Tüm köy halkı çok iyi tekne kullanıyor ve ulaşımı böyle sağlıyor. Köydeki tüm pansiyon sahipleri Kaleköy'lü ve hiç yabancı yok. Kendi evlerini pansiyona çevirmişler ve artık oldukça profesyoneller.
Kekova'nın en büyük özelliği tarihi bir kasaba olmasıdır. Kasaba Simena medeniyetinden kalma eserlerle dolu. Kaleköy'ün sembolü ise denizin icindeki lahittir. Lahite denizin içinden yürüyerek ulaşabilirsiniz. Türkiye'de bu özelliğiyle tektir.
 Köyün içinde her yere yürümek zorundasınız. Bu özelliği ile bize Kabak Koyunu ve Tayland Phi Phi adasını hatırlattı.
Kaleköy'ün denizi muhteşem ve çocuklar için uygun. Giriş engin, ilerisi derin. Denizi taşlık, deniz ayakkabısı önerilir.
Kekova'nın en önemli özelliği yat turları. Herkes bir yat turuna katılmalı.

Kekova Yat Turu

Kekova'dan koyları gezmek için kişi başı 100 tl'ye yat turuna katılabilirsiniz. 12 yaş altı çocuklar ücretsiz. Bu yat turunda, Akvaryum koyuna, Hamidiye koyuna, Batık şehire, mağaraya ve Kaleköy'e uğruyorsunuz. Yarım saatlik yüzme molaları oluyor. Koylar çok soğuk ama çok keyifli.

Batık Şehir

Çok büyük bir depremle bir medeniyet sular altında kalmış ve bunu tekne gezisi sırasında görebiliyorsunuz.

Simena Kalesi

Kaleköy'e adını veren kale. Simena medeniyeti yaşamış. Kale tüm adaya hakim tepenin üstüne kurulmuş. Manzarası çok güzel. Giriş 12 tl ve müze kart geçerli.
Manzarayı izlemek icint videoya tıklayınız.
Simena Kalesi Videosu :

Simena Kalesine giderken muhakkak ev yapımı donduma yiyin. Özellikle Kafe Mola 1 'in keçi sütlü dondurmasını ve Ankh Cafe'nin sade meyveli dondurması çok güzeldi.

Adrasan Körfezi

Antalya'nın Kumluca ilçesine bağlı Adrasan mevkinde yer alan kumsaldır. Tüm yorumlarda artık keşfedildiği ve eski güzelliğinin kalmadığını okudum, yine de kendimiz görmek istedik. Kesinlikle çok kalabalıktı. İğne atsan yere düşmezdi. Ayrıca Olimpos'a giden yat teknekleri de buradan kalkıyor ama öyle bir görüntü var ki; tekneler ve insanlar yanyana yüzüyor. Maalesef Adrasan artık bir halk plaji.

Olimpos

Her zaman Antalya'da ki favori koyumdur. Her gittiğim zaman bir daha aşık oluyorum. Bir sonraki tatil rotamız Olimpos olabilir. Hem antik şehir hem de harika bir plaj ayrıca içinde bir akarsu, adeta cennetten bir köşe. Ayrıca Olimpos'un ziyaretçileri de hep hayattan zevk almayı bilen insanlardır çünkü Olimposta lüks yok, doğallık var.

Kaldığımız Yerler :
Biz kaldığımız yerleri bütçemize uygun seçiyoruz. Bütçemize uygun seçerken Deniz Murat'ın da rahat edebileceği yerleri planlıyoruz.

Ispart Hilton Garden Inn
Egirdir ve Salda Göllerini Isparta Hilton'da kalarak gezdik. Önceden rezervasyon ile bütçemize uydu. Otelin yeri çok iyi. Böylelikle şehir içine girmeden gezimizi tamamladık.

Kale Pansiyon
Kekova Kaleköy'de kaldığımız pansiyon. Otel zevkinde döşenmiş bir pansiyon. Odalar geniş ve ferah ,her odanın balkonu var. Ayrıca kendi plaji ve restaurantı var. Oda fiyatına kahvaltı dahil ve kahvaltısı serpme ve doyurucu. Çalışanlar güleryüzlü ve ilgili.

Bayram's house
Olimpos'a günübirlik geldiğimiz için sadece yemek yedik ama bir sonraki rotada Bayram's house'da kalırız. Çünkü inanılmaz bonkör ve güleryüzlüler.

Evden iki günlük yiyecek hazırlayıp çıktık. Bunun ana nedeni yol boyunca güvenilir restaurant bulamama olasılığımızdır. Ayrıca tabi düşük bir bütçeli tatil planladık.
Neler hazırladık?
İki buz dolabı hazırladık. İkisinin de içi buz dolu. Bunların içine meyve, yoğurt ,peynir, domates ve salatalık koyduk. Ayrıca yanımıza çerez, badem, leblebi, kuru üzüm ve kayısı aldık. Stanley termusumuza sıcak su koyduk. Yanımıza çay ve kahve aldık. Ayrıca paketli yiyecek tercih etmemize rağmen ,uygun yemek bulamadığımız yerde, kutu noodle alıp onu hazırladık, peynir ve yoğurtla yedik. Ger kalan tüm restaurantları Google'dan ya da Trip advisor'dan seçtik. Çünkü bir sürprizle karşılaşmak istemedik.

Deniz Murat'la Neler Yaptık?

Deniz Murat Kaydet 3 yaşında. Deniz Murat hem Beyşehir Gölünde hem de Eğirdir Gölünde deniz bisikletine bindi. Bu ilk deneyimdi. Çok keyif aldı. İkinci defa kendi binmek istedi.
Her gittiğimiz plajda bol bol taş topladı. Her yere oyuncaklarını götürdük hatta onun için bir oyuncak çantası hazırlamıştık. Her yere götürdük, beğendiği taşları da bu çantaya dahil ettik ve her yere taşıdık. Kendi istediği zaman suya girdi zorlamadık. Teknede kendine arkadaş edindi. Sadece bir kere denize simit yardımı ile girdi. Su soğuk olduğu için hoşlanmadı. Elinde 5 çeşit oyuncak olduğu için her yerde oyun kurmayı başardı. Ayrıca göller yöresinde bol bol kara kaplumbağası gördük ve arabayı durdurup inceledik. Kekova'da ise Caretta caretta görme şerefine nail olduk. Olimpos'ta ördekleri inceledik. Kekova Kalesi Deniz Murat'a çok ilginç geldi, kralları aradı. Ayrıca defalarca tekneye ve yata binmek çok eğlenceli geldi. Deniz Murat için harika bir tatil oldu.