ISOEVA 2018 ULUSLARARASI EĞİTİM VE DEĞERLER SEMPOZYUMU 17-20 Ekim 2018 Lara / Antalya

ISOEVA 2018
ULUSLARARASI EĞİTİM VE DEĞERLER SEMPOZYUMU
17-20 Ekim 2018
Lara / Antalya




Bu yıl ikincisi düzenlenen  uluslararası eğitim ve değerler sempozyumu bu yıl Antalya'da gerçekleşti.  Bu sempozyumu diğer sempozyum ayıran bir fark sadece bildiri değil eğitimde iyi örnekler sunumlarınında yer almasıdır. Böylelikle Milli Eğitim Bakanlığı'nda çalışan öğretmenlerin de çalışmalarını sunabilecekleri bir platform haline gelmiştir. Geçen yıl Bodrum'da gerçekleşen sempozyum her yıl kendini geliştirerek devam etmektedir.

Aşağıda sempozyum notlarım vardır;

Açılış konuşması : Prof. Dr. Kadir Ulusoy

✏️ Değerler Eğitimi öğretmenlerle başlıyor, yalnız öğretmenlerle olmaz, bu  top yekün  olmalı. Öğretmenin de eğitim alması lazım.
Sadece okullarla olmaz. Davranışa dönüşmeyen bir değer anlam ifade etmiyor.
✏️ Cumhuriyet bir yörük çocuğunu en yüksek kademelere getirebiliyor. Yeter ki çalışın.
✏️ İlber Ortaylı eğitimle değerleri birleştirmiş örnek bir bilim insanıdır. Kendisi bir marka olmuştur.
✏️ Bizim nitekli insana ihtiyacımız var, bu insanlarında karakterli olması lazım. Değerleri olan doktorlar, siyasetçiler yetiştirmeliyiz.

Bilim mottosu ; Yeniden söylemek değil, yeniyi söylemektir.



Kayseri Millî Eğitim Müdürü ; Celalettin Ekinci

✏️ Okul müdürü demeyelim ,okul koordinatörü ,okul lideri diyelim ki, öğretmenlerin ve öğrencilerini cevherlerini ortaya çıkarsın.
✏️ Yönetici görevlendirmesinde birinci tercih iletişim yeteneği yüksek olmalı.
✏️ Okullar öğretmen odalarından yönetilmeli. Öğretmen odasında mutluluk sağlanmalı. Bakanımız Ziya Selçuk müdürlere;  " Öğretmen odalarına girin " dedi.
✏️ Mezun olduktan ve atandıktan sonra öğretmen herşeyi biliyorum diye düşünüyor. Hâlbuki hizmetiçi eğitime ve gelişime ihtiyacı var.
✏️ Bir salonda sordum, kitap okuma oranı % 30, yürüme dahil düzenli spor yapma oranı % 20, sanatla uğraşma oranı % 9.
✏️ Öğretmen ben oldum demeyecek, ömür boyu öğrenci olacak.



Ahde Vefa Projesi
Ubeydullah Yalçın
Üsküdar Belediyesi

✏️Üsküdar belediyesinin gençlik projesi yarışma şeklinde planlanmış. Öğrencilerin 3'er kişilik ekipler kurmaları gerekiyor. Her grubun 5 görevi var, her bir görev için 1 ayları var.


1. Görev; Mesleki Değerlerimiz;
Bir meslek grubu seçilir. Mesela manav çıkarsa , öğrenci grubu gidip bir manavla anlaşıyor ve 1 gün boyunca çalışıyor.
Bu meslek çeşitli ; çiçekçi, manav, balıkçı gibi...


2. Görev; Geleneksel Sanatlar
Öğrenciler bir sanat seçer. 1 gün boyunca hangi sanat çıkarsa onun atölyesinde çalışıyorlar . Hatta bazı öğrenciler sanat eseri çıkarıyor.


3. Görev; Tarihi Değerlerimiz
Öğrenci grubu bir şair seçer. O şairi tanıyıp, mezarını ziyaret edip, ailesiyle tanışmak gibi etkinliklerde bulunur.


4. Görev; Sosyal Hizmetler
Öğrenci grubu kan bağışı gibi bir sosyal hizmetler görevi yerine getirir.


5. Görev; Kişisel Gelişim
 Öğrenci grubu bir kişisel gelişim seçer ve onunla ilgili röportaj yapar.


Bu projeye 180 grup , 711 öğrenci katılmasına rağmen,  sadece 28 grup tamamladı. Tamamlayan herkese ödül veriliyor.



Aziz Sancar Bilim Sokağı
Evrim ALTINGÖVDE
Elif YAVAŞER
Serpil ÇETİNEL ŞAHİN

✏️ Bu okul Manisa organize sanayisinde yer alan bir özel okul olmakla beraber öğrenciler bu okula ücretsiz gelmektedir. Bu okulda kabin sistemi uygulanmaktadır.  Yani her öğretmenin kendine ait sokağı mevcuttur. Ayrıca bir sokak hazırlanmış. Canlı bir sokak olmalıydı. Dekota çalışması yapılmış. Bilim insanlarının maketi var. Sokak içinde yarışma günleri, oyun ve etkinlik günleri var.
✏️ Zeki projesi , zihinsel engelliler okuluyla yapılan ortak projeleri var. Onları bilimle tanıştırıyorlar.  ✏️Koridorda sergiler var. Hatta koridorda mantar yetiştirdiler. Bu sınıfın içine de sıçramış, sınıfların içinde bitkiler yetiştirilmiş.
✏️ Herkes dolap kapağına konular asmış, tıkladığında öğrencinin kendisi konuyu video şeklinde anlatıyor.
Her günün bir etkinliği var.
✏️Pazartesi Bilimi Sev Oku /// Okuma Günü
✏️ Salı Sokak Oyunları /// Etkinlik Günü
✏️ Çarşamba Belgesel Günü
✏️ Perşembe Soru Cevap Günü
✏️ Cuma Haftanın Bilim Öğrencisi Rozeti Günü / Doğru Cevaplar



Değerlerin Draması, Dramanın Değerleri
Prof.Dr. Perihan Ünüvar

Drama atölyesinde değerleri işledik.
Değerlere başlamadan önce ısınma ve tanışma yaptık. Sonra değerlere geçtik.
İşlediğimize yaptığımız etkinlikler aşağıdadır;

✏️ Güven , güven oyu u için yanımızdaki arkadaşımızın gözlerini kapatıp onu gezdirdik.
✏️ Sevgi , sevgi oyunu için Neyse ki ve ne yazıkki oyununu oynadık. Oyunda herkes bir cümle söyledi ve cümlelerin başı sırada neyse ki ve ne yazıkki ile başlıyordu.
✏️ Dayanışma, dayanışma oyunu için herkes eline bir ip parçası aldı. İpin bir ucu kendinde bir ucu karşısında olacak ve bu ip açılacak.
✏️ Dürüstlük,  Kırmızı koltuk oyunu için bir kişi bir koltuğa oturur ve tüm sorulara doğru cevap vermek zorundadır.
✏️ Hoşgörü , hoşgörü oyununda 3 resim gösterilir ve 3 ayrı grup bu resimlere hikaye yazar ve diğer gruplar hoşgörü ile dinler.
✏️ Empati  , empati oyununda herkes kendinin annesi, kendinin eşyası, organı ya da öğrencisi olur ve kendini şikayet eder.
✏️Sabır , sabır oyununda hızlı yürüyüp en yavaşa düşüyorsun. Aynı şeyi hikaye anlatma hızında da yapabiliriz. Bir sabır oyunu da aynı soruyu tekrar tekrar sormaktır.



SOSYAL BİLİMLERİN SANATLA BÜTÜNLEŞTİĞİ YER: KÖY
ENSTİTÜLERİ
Beykul Küpeli

✏️Köy enstitüsünü bitiren her çocuk bir enstrüman çalıyordu.
✏️ Marşları her çocuk biliyordu.
✏️  Resim dersinde izohipsler çiziliyor. Sanki insan yüzü gibi çiziyorlardı.
✏️ Okul tabelasına kadar okullarını kendileri yapıyor.
✏️ Tarım dersi var.


OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARINA GÖRE “BARIŞ”

Doç. Dr. Fatma ÇALIŞANDEMİR
Doç. Dr. Fatma ELİBOL
Dr. Öğr. Üyesi Aygen ÇAKMAK
Arş. Gör. Elif Süreyya KANYILMAZ CANLI

Çocuklara göre barış kavramı nasıl görmek için çocuklara 3 soru soruluyor.
1) Barış nedir?
2) Olmazsa ne olur?
3) Barışın zıttı nedir?

Cevaplar ;

✏️ Barış sarılma demektir.
✏️ Barış küsüp barışmaktır.
✏️ Barış uğur böceği demek, kelebek demek, güvercin demektir.
✏️ Mutluluk demektir.

Barış olmazsa ne olur ?
✏️ Kötülük olur.
✏️ Dünyamız kötülerle mazlum kalır.
✏️ Kavga olur.



El Hijyeni Eğitiminin Önemi
Özlem Yaylagül Çam

Kendisi bir sağlık öğretmeni olan Özlem Yaylagül Çam , yüksek lisansını enfeksiyon üzerine yapmıştır. Kendisi bu çalışmasında " Elimi yıkıyorum, hastama sahip çıkıyorum sloganıyla yola çıkmış ve sağlık meslek lisesi öğrencilerine el hijyeninin önemini dansla, şarkıyla, tiyatroyla işlemiştir.



İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN DEMOKRATİK VE ELEŞTİREL
DÜŞÜNME TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN
İNCELENMESİ
Dr. Öğr. Üyesi Cüneyit AKAR
Mehmet KARA



✏️Diyarbakır'da 1060 öğrenci arasında yapılan araştırmaya göre televizyon öğrencilerin eleştirel düşüncesini olumsuz etkiliyor. Kitap okuma ise yükseltiyor.



 LEGO MİNDSTORM EV3 İLE UYGULAMALI ROBOTİK TASARIM VE
KODLAMA
Hasan Hüseyin Doğan

✏️Sosyo-ekonomik durumu zayıf olan 4. Sınıf öğrencileri kodlama ile bir makina yapmışlar. Projenin amacı bal üreticilerini ayılardan korumak bunu yaparken de ayılara zarar vermemek. Hem balı ayılardan korumak hem ayıları bal üreticilerinden korumak .
Bu sistem güneş enerjisi ile çalışıyor. İnsan sesi, ışık ve korkunç sesler vererek ayıları korkutup kaçırıyor.
✏️ Aynı zamanda bu ekip yağmur sularını toplayıp , elektrik üretmek için düzenek tasarlamıştır.
✏️Sosyo - ekonomik seviyesi zayıf öğrencileril Bilim kahramanları derneği bağışları sayesinde bilimle uğraşıyor.
✏️Lego Lig'e Türkiye'den katılan tek devlet okulu ve tek ilkokul !!!!



Ters Düz İngilizce Sistemi
Tuğba Bademci Kaydet - Mehmet Burçin Özkan

Bir öğrenci bir dersi bir seferde anlamayabilir. Her öğrencinin öğrenme hızı farklıdır. O yüzden öğrencilerin kendi hızlarını belirleyecekleri materyale ihtiyaçları vardır. Bunu da ters düz sınıf sistemi ile sağlayabilirsiniz. Örneğin öğrenci sınıfa gelmeden konuyu öğrenir. Sınıfa geldiğinde sadece o konuyla ilgili etkinlik yapabilir.
YouTube : https://youtu.be/L1ZIMAHfztI





MILLIYETÇILIK, VATANSEVERLIK VE KÜRESEL VATANDAŞLIK: ABD
VE TÜRKIYE SOSYAL BILGILER ÖĞRETMEN ADAYLARI ARASINDA
BIR KARŞILAŞTIRMA
Dr. Öğr. Üyesi Ali ALTIKULAÇ

Bu çalışma Amerika'da ve Türkiye'de üniversite okuyan sosyal bilgiler öğretmenleri adaylarına aynı anda uygulanmış bir çalışmadır. Amacı öğretmenlerin vatanseverliğe ve milliyetçiliğe bakış açılarını tespit edip, öğrencilerini nasıl yetiştireceklerini ön görmektir.
Sonuçlara göre Türk öğrenciler kendilerini daha çok vatansever görürken, Amerikalı öğrenciler kendilerini daha küresel vatandaş görmektedir. Ayrıca bu çalışmadan vatanseverliğin kör vatanseverlik ve yapıcı vatanseverlik olarak ayrıldığını öğrendik.



Meslek tanıtım günleri 1 2 3 4 5
Zehra Berber - Betül Yıldız

Rehber öğretmeni Zehra Berber meslek tanıtım günleri düzenlenmiş. Okuluna avukat, hakim, doktor, Türk musiki sanatçıları, psikologlar, askerler ve pilotlar getirmiş. Ayrıca öğrencileri adalet sarayına, hastaneye götürmüş. Üniversiteleri gezdirmiş.
Sonuç olarak doktor olmak isteyen çocuk, doktorluk mesleğinin zorluklarını görmüş. Makine mühendisi olmak isteyen çocuk, makine mühendisi ne yapar öğrenmiş.



İLKOKULDA DEĞERLER EĞİTİMİ İLE İLGİLİ YAPILABİLECEK
UYGULAMALAR
Beyhan Yaylakaşı

İki sınıf öğretmeni değerler eğitimi sınıflarında somut yaşatmak için bir çok çalışma yapıyorlar. Ülkenin değerli insanları çocuklara görev olarak dağıtıyorlar. Çocuklar bu insanların taklitlerini yapıp sunumlar hazırlıyor.  Engelli insanlarla empati kursunlar diye  ayağı ile resim çizen Muhammed Uğur Bitkay 'ı okula davet ediyorlar. Çocuklar ağız ve ayakları ile resim çizmeye çalışıyor yapamıyor. Çevre temizliği ile ilgili proje geliştiriyorlar. Geri dönüşüm kutularını çocuklar kendi oluşturuyor. Atık malzemeden bir şeyler üretiyorlar. Okullarından lösemi olan bir arkadaşları için yardım topluyorlar. Kitap ayracı yapıp satıyorlar. Ona düzenli ziyarete gidiyorlar. Maalesef arkadaşlarını kaybediyorlar.


Nursel Erdoğan
Yankı belgeselinin hikayesi

Bir duyarlı öğretmen, Çorlu ilçesinde  şehit olan insanların anılarını yaşatmak için bir belgesel hazırlıyor. Belgesele kaymakam sahip çıkıyor. Çok profesyonel bir iş çıkıyor ortaya. Belgeseldeki aileler sadece manevi destek bekliyor.
Belgeseli izlemek isteyenler icin ;
https://youtu.be/BciE2Q7xsFM




Matematikten Önce Haklarını Öğren
Burcu Yıldız

 Matematik hayat demekse tüm öğrenciler matematik öğrenmeli ,peki matematiğe geçmeden önce öğrenciler haklarını biliyor mu? Burcu Yıldız'ın yaptığı araştırmada öğrencilerin %89 'u haklarını bilmiyor. Burcu Yıldız ve ekibi bu öğrencilere yaklaşık 300  öğrenciye çocuk hakları eğitimi verdiler.


Her güne Bir Etkinlik
Tuğba Bademci Kaydet - Mehmet Burçin Özkan

Öğrencilerin yaparak ve yaşayarak öğrenmelerini sağlamak için iki öğretmenin tasarladığı bir çalışma. Öğrenciler her dersin son 5 dakikası o konuyla ilgili bir etkinlik yapıyorlar. Bu etkinliker yaptırıp gösterme, drama çalışması yapma, şarkı, oyun ,dans şeklinde olabiliyor.

Örnek Video : https://youtu.be/cYh63DqhNZs




































Yorumlar