VI. Zeka ve Yetenek Kongresi 1. Gün

VI. Zeka ve Yetenek Kongresi  1. Gün



Zeka ve yetenek kongresi bu yıl 6.’ı yapılan, Türkiye Zeka Vakfının düzenledi her yıl ÖDTÜ'nün ev sahipliği yaptığı bir kongredir.
900 kişilik salon olmasına rağmen biletler 3 ay öncesinden bitti!
Katılım her yıl daha da artıyor. Kongre 29-30 Eylül Ankara'da ODTÜ kongre ve kültür merkezi'nde gerçekleşti. Seneye kongre talebini ODTÜ kkm karşılayamayacak.
Bu kongreye her eğitimci ve anne baba gelmeli. Kongre ismi insanlara korkutucu geliyor ama asla sıradan ve sıkıcı değil. Her yeni kişi size bir bakış açısı kazandırıyor.
Bu kongrenin konuşmacıların benim için en önemlisi  sayın bakanımız Ziya Selçuk'du. Kendisi bakan olmadan kongre davetlisiydi. Zaten kendisi Türkiye Zeka Vakfı Yönetim kurulu üyesi. Sayın Bakan saat 10 da konuşması olmasına rağmen 9 da geldi. Farkını ortaya koydu.
Konuşmacılardan Notlar;


Prof. Dr. Özgül Yılmaz Tüzün
ODTÜ Eğitim Fakültesi Dekanı
Atatürk "Türk milleti çalışkandır , Türk milleti zekidir, Çünkü Türk milleti millî birlik ve beraberlikle güçlükleri yenmesini bilmiştir. demiştir, Prof. Dr Aziz Sancar da "Çalışmaya inanıyorum," demiştir.


Prof. Mustafa Verşan Kök
ODTÜ Rektörü
Kuramsal çalışmalardan alanında çalışan öğretmenlerde kadar geniş yelpazeli katılımlı bir kongre olduğundan bahsetti. "Eğitimin merkezine yaratıcılığı koymalıyız." dedi.



Nevzat Kulaberoğlu
Uğur Okulları Genel Müdürü
Yapılan bir araştırmaya göre okuma alışkanlığı olmayan bir ailenin çocuğu bir cümleyi 45 sn içinde anlarken,  okuma alışkanlığı olan bir ailenin çocuğu bir cümleyi 13 sn anlıyor.
Sayın Nevzat Bey'in sözlerine göre ; bırakın denklemi üniversitede öğrensin , ama kitap  okumayi ve müzakere yapmayı öğrensinler.
Sınav sonucunda öte beklentilere sahip olmalıdır öğrenciler. Sınavlar eğitimi değil, eğitim sınavları yönlendirmeli.
5 Dil öğrenmeli çocuklar;
1) Türkçe
2) En az bir yabancı dil İngilizce
3) Matematik
4) Teknoloji dili stem kodlama veri madenciliği
5) İletişim beden dili ve evrensel insani değerler



Erol Bilecik
TÜSİAD Yönetim Kurulu Başkanı
Çağımız Bilgi çağı diye söze başladı ve sözlerine " IQ bilişsel zeka yeterli değil, EQ duygusal zeka da yanında olmalı.
Ezber yerine bilgi üretebilen, hayat boyu öğrenme, muhakeme yeteneği olan , eleştiren gençlere ihtiyacımız var." diyerek devam etti.



Faruk Eczacıbaşı
Türkiye Bilişim Vakfı Başkanı
Gelecek Korkusu hep vardı.
ROMA KULÜBÜ 1970 DE 2000 de enerji kaynakları tükenecek dedi ama tükenmedi.
Her yenilik kendi karanlık tarafını kendi getiriyor. Biz bunu pozitife çevirmeliyiz.
Amerikalı bir fizikçi Güneşten bize  16 dakikada 1 yıllık enerji geldiğini kanıtladı. O zaman buna yönelmeliyiz.



Emrehan Halıcı
Türkiye Zeka Vakfı Başkanı
♥️Bilgiyi seçebilmek  ve yorumlayabilmek zekanın,  kullanabilmek de yeteneğin görevidir.
♥️Zeki ve yetenekli çocuklar erken tespit edilmeli.
♥️Ezber çocuklarımızı köreltiyor.
♥️Ezber çocukları hayata hazırlamıyor.
♥️Kişi başına düşen milli gelir yerine kişi başına düşen mutluluk hesaplanmalı.
♥️Dünyada bir tek Bhutan krallığında mutluluk birinci sırada ve anayasalarında.
♥️Karşılıksız sevmeliyiz bu hayatta,
anne baba sevgisi,  vatan sevgisi, evlat  sevgisi gibi.
♥️Sevmiyorsan görmüyorsun gönül gözün kapalıdır.
Ay doğmuyorsa yüzüne güneş vurmuyorsa pencerene,kabahati; ne güneşte ne de ay da ara... Gözlerindeki perdeyi arala.
Mevlana



Prof.Ziya Selçuk
Milli Eğitim Bakanı



Sayın Bakanımızın sözlerinden bazıları şöyledir;
"Hayatımda ilk defa bu kadar sayın dedim, hayatımda ilk defa bu kadar kravat düzelttim.
Beklentiyi çok yükseltiyorsunuz  sonuçta Olimpostan devremülk almadım 😁
79 gün oldu bakan olalı, sayıyorum, konuştukça beklenti yükseliyor. Bunu ben yapacağım demiyorum, ben hastalıklı bir kelime, ben değil biz değil hepimiz yapacağız.
17. Günden itibaren Ziya Hoca daha bir şey yapmadı dediler.
Akşam düşünüp sabah yapmıyoruz
O yüzden 15 Ekim dedim ama yılı söylemedim 😁😁😁
Sana en cok engel olanlar başaracağına en çok inananlardır.
Charlie Chaplin
Parlayan Nesne sendromuna yakalandık hepimiz. Herşey parlatılıp geçiliyor
Eğer eğitimi endüstriye hizmet ettirirsen 4.0 endüstri olmaz.
Kaç sıfır yeniğiz onu gösterir.
İş hayatına zeka testi yaparak başladım. Sonra fark ettim ki zekasını ölçtüğüm herkes benden zeki. Senden daha zeki bir insanın zekasini ölçmek dünyanın en saçma işi.
Okullarda 200 alacak çocuk var ve  biz onlara sadece 100 veriyoruz.
Doğu ve batı bakış açılarını birleştirmemiz lazım."
Bu güzel sözlerden sonra neden hepimizin bu kadar umutlandığı belli!!!





Ali Saydam
Gazeteci Yazar Halkla ilişkiler ve iletişim Uzmanı
İlişki ve İletişimde Akıl ve Zekanın Rolü
Ali Saydam’ın notları aşağıdaki gibidir ;
Amerika general seçiliyor. Sizce neye bakılıyor?




Önce aptal ve çalışanları eliyorlar. Sonra liderleri zeki ve tembellerden seçiyorlar.
Peki ? Zeki ve çalışkanlar kimlerdir? Şirkete ilk gelenler ve en son gidenler.
3 başlık vardır;
Beceri
Odaklanma
İrade
Bunların İngilizcesi ;  Wit skill focus
Bugün ilişki mi iletişim mi onu konuştuk.Haz va faydayı yönettiğiniz takdirde ilişkiyi yönetebilirsiniz
İletişim ise ikna ve değişimdir.
Haz akılla ilgilidir.
Fayda akılla ilgilidir.
İkna zeka ile ilgilidir.
Değişim akıl ve zekanın beraber kullanımı bile olabilir.
Zeka ve akıl , duygu ve değerlerle tamamlanır.



Prof. Acar Baltaş
Psikolog, yazar
Zekanın hayat başarısındaki rolü
Nasıl gençler yetiştirmek istiyoruz?
Başarıyı nasıl tanımlıyoruz?


💡"Varlık mutluluk getirir." düşüncesini aşmalıyız.
💡Analitik zeka fikir bulmaktır.
💡Yaratıcı zeka , problem ve ihtiyaç karşısında yeni çözümler üretmektir.
💡Pratik zeka, uygulamaya koymaktır.
💡Bilgelik zeka, duygusal zekadır.
💡Başarısız yöneticiler duygusal zekadan yoksun olmaları
💡Her palamutun içinde ağaç olma potansiyeli var.
💡Konfor alanından yüksek performans çıkmaz.
💡Aman çocuğum benim yaşadığımı yaşamasın olmaz.
💡Elmas baskıyla maden olur.
💡Ev işi disiplin verir.
💡Gençlerin hayatı zor dedikçe buna inanıyorlar. Gerçekten hayatı zor olan var.Her gün okula gitmek  için dereden geçmek zorunda olan çocuklar var.
💡80 yıllık bir araştırma üstün zekalı çocukların hepsini başarılı olmadığını kanıtladı.
Çocuklarınıza şunları sorun!!!
Bugün kime yardım ettin?
Kimden yardım istedin?
Bu hafta kimin başarısına katkıda bulundun?
Sahip olduğun için kendini mutlu hissettiğin ne var?



Prof.Dr.Erdinç Çakıroğlu
ODTÜ matematik ve Fen Bilimlerin Eğitim Öğretim Üyesi
Türkiye'de Stem Eğitiminin Geleceği ve Eğitim Araştırmalarının Rolü
🔬Stemi Amerika'dan alabiliriz ama kendimize bakmamız lazım.Kendi eksiklerimiz ne ona göre dışarıdan teknik alacağız.
🔬Biz sanatta ve spora eksiğiz önce bunu eksiği kapatacağız sonra stem'e geçeceğiz.
🔬Erişim ve Nitelik, eğitimdeki iki önemli başlığımız.
🔬Çarpım tablosunu bilmeyen, yazmayı okumayı bilmeyen çocuk  stem mi yapamaz. Mevsimlik işçilere göre neden eğitim sistemi yok!
🔬Tüm eğitim çalışmaları hep eğitim durumu üzerinedir. Eğitimde inovasyon olmalı, eğitimde tasarım odaklı olmalı.



Prof dr. Ozan Evrim Tunca
Müzik Yeteneğinin Keşfi
🎧Yeteneği keşfetmek çok önemli ama sonra neler yapacaksınız?
Sonrası daha zor.
🎧Bor yatakları gibi sanatçı çocukları da keşfetmek lazım.



Boğaç Şimşir
İnovasyon ve Yaratıcılık ve Ötesi
Boğaç Şimşir inanılmaz  bir insan. Dislexiaya sahip bir çocuk olarak İTÜ makine mühendisliğini kazandı. Hayatında hiç kitap okuyamamış. Çünkü hala okuduğunu anlayamıyor. Bunu aşmak için kendime yazı geliştirip, hep kısa yolları bulmuş.  
Boğaç bey Arçelik Telve'nin muciti,
Hyundia Accentin ilk Türkiye üretimini gerçekleştiren kişi, Kargo kamyonun mühendis şefi. Çünkü içindeki cevher ortaya çıkmış. Onun dili makine.
"Ne kadar risk alabilirseniz şansı böyle yaratıyorsunuz." diyor kendisi.
*Tekrarla becerini geliştir!
*Sir James Dyson torbası süpürge için 5127 deneme yaptı!!!
*Düştüğünde kalk ve devam et
Sıradışı bağlantılar kur farklı çözümler yarat!!!
Notları arasında.



Dr. Burak Karabey
Çocuklar Sayıları Hisseder mi?
❌Kargalar 5 e kadar sayabilir. Fareler de sayabiliyor. Bebekler de saymayı biliyor?
❌ Matematik çözmek matematik bilmek değildir.
❌Kendimiz gibi düşünen nesil yetiştiriyorsak,  yanlış yetiştiriyoruz.
İşçi problemi değil iş problemi.
Çocuk işçinin sorununu nasıl çözsün, işçinin problemini sendika çözsün. 😁
❌Matematik öğrenmek demek, farklı yollar denemektir. Matematik öğretmenleri matematik bildikleri için zeki sanılıyor, hayır işleri bu.
❌22000 yıldır matematikte muhatapız ama daha öğrenemedik.
❌Öğrenmeye açık çocuk yetiştirmeliyiz.
❌Matematiği sevin!!!

Yorumlar

  1. Tesekkurler Tugba hocam bu kısa notlarla,izleyip dinlemiş kadar olduk👏👏👏

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler Tuğba Öğretmenim

    YanıtlaSil

Yorum Gönder