Tuuba'nın İngilizce Teknikleri


Tuuba'nın İngilizce Teknikleri



Her güne bir etkinlik
(Everyday an activity)
"Her Güne Bir Etkinlik" her ders günü öğretmenin bir etkinlik hazırlamasını ve sınıfta uygulamasını destekleyen bir metottur. Yapılacak olan bu etkinlikler mümkün olduğunca 5 dakikayı geçmemelidir ve fiziksel aktivitelere dayanmalıdır. Aktiviteler konuya göre, dersten önce öğretmen tarafından planlanır ve dersin ilk 5 dakikasında ısınma aktivitesi olarak kullanılabileceği gibi son 5 dakikasında değerlendirme aktivitesi olarak da uygulanabilir.
Bu metodun etkili olması için her ders bir aktivitesinin önceden detaylı bir şekilde planlanması gerekmektedir.

Bu Metodun Faydaları;
# Dersi monotonluktan çıkarır.
# Her zeka türüne uygundur.
# Dersin akılda kalıcılığını arttırır
# Dersi eğlenceli hale getirir.
# Öğrencilerin derse ilgisini ve merakını arttırır.
# Öğrencileri derse katılmaya daha istekli hale getirir.



Örnek video :
https://youtu.be/cYh63DqhNZs


Bardak Altı İngilizce
(Under Glass English)

Bu yöntemi Burcu Yıldız ile beraber geliştirdik. Bu yöntem Oyunlu İngilizce öğrenme tekniklerinin bir araya getirilmiş şeklidir ve ismi tamamen bize aittir.

+Bardak altı İngilizce
Adından da anlaşılacağı gibi bardaklarla oynanan bir oyundur. Bu oyun her derse uyarlanabilir. Bu oyun şu şekilde uygulanır; Öncelikle bir karton ve karton bardaklar alınır. Kartonlara bardak kadar yuvarlak çizilir. Bardakların arkasına İngilizce fiillerinin birinci halleri, yuvarlaklara ise fiillerin ikinci halleri yazılır. İki çocuk kartonun başına geçerek oyuna başlar. İlk kim eşleştirmeyi bitirirse o kişi oyunu kazanır. Bu kelimeler ve  anlamları, problemler ve sonuçları gibi her derse ve her konuya uyarlanabilir.

+Tombalak İngilizce
Bu oyun tamamen İngilizce öğretmeni Burcu Yıldız'a aittir.
Tombala kesesine önceden iki farklı renkte hazırlanmış olan fiillerin birinci ve ikinci halleri, ayrıca ikinci halleri ve anlamları konulur. Sınıf 3 gruba bölünür. Her grubun keseden bir tombala çekeni olur. Renge göre kelimelerin anlamlarını veya 2. hallerini bilmeye çalışırlar.

+Cümle kurma
Öğretmen ön hazırlık olarak uygulamadan önce en az 10 cümle belirler ve bu cümlelerin kelimelerini A4 kağıdına yazarak, her öğrenciye bir kelime gelecek şekilde düzenler. Öğrenciler bu kelimelerle tahtada cümleler kurmaya çalışır.

+Müzikli öğretim
Öğrenciler bir rap müziği fonunu kullanarak, öğrendikleri konuyla alakalı şarkı hazırlarlar ve sunarlar.

Bu Yöntemin Faydaları;
# Ders eğlenceli hale gelir.
# Çoklu zekaya hitap eder.
# İngilizce teoride kalmaz, pratiğe dökülür.

Örnek video :
https://youtu.be/6CqOajSOxOE




Öğretmencilik Oyunu
(Being teacher as a student)

Öğrencilerden biri öğretmen olarak seçilir. Bu öğrenci sınıfı öğretmenden devralır. Öğretmen öğrencinin yerine oturur ve öğrenci olarak davranmaya başlar. Öğrenci hem sınıfın düzeninden sorumludur hem de anlatacağı dersten. Ders öğretmen tarafından hazırlanan ya da öğrenci tarafından hazırlanan bir sunum olabilir ya da sınıfın hakim olduğu bir konu hakkında oyun, yarışma ve alıştırma olabilir. Bu yöntemin öğrenci merkezli öğretim tekniğinden farkı, öğretmenin danışman olarak öğrencinin yanında bulunmamasıdır.  Bu yöntemde öğrenci hem eğitim hem öğretim anlamında sınıftan sorumludur.

Bu Yöntemin Faydaları;
# Öğrencinin empati duygusu gelişir.
# Dinleyici öğrenciler akranla öğrenme yöntemini kullanır.
# Dinleyici öğrenciler anlamadıkları yeri çekinmeden sorabilir.
# Ders bir oyun havasında geçer.
# Konu tekrar edilmiş olur ve daha iyi öğrenilir.
# Öğrenci ile öğretmen arasında daha sağlam ilişkiler kurulur.

Örnek video :
https://youtu.be/1qXpZ8SuM8o  


Hafta Hafta İngilizce
(Week week activity)

Bu yöntemde öğrenci o hafta hangi konuyu öğrendilerse o temayla ilgili bir materyal geliştirecektir. Bu materyalin ne olduğu öğrenciler tarafından pazartesi günü beyin fırtınası yapılarak belirlenir ve etkinlik cuma günü yapılır.


Bu Yöntemin Faydaları;
# Öğrenci yaparak ve yaşayarak öğrenir.
# Öğrenci anlamadığı yerleri bu etkinlik sayesinde öğrenebilir.
# Öğrenci öğrendiği bilgiyi kullanacak bir alan yaratır.
# Öğrenciler hazırladıkları materyalleri sergilerler, bu şekilde okullarında da farkındalık oluşur.

Örnek video :
https://youtu.be/S-C9D84YE0U




Ters Düz İngilizce
(Flipped English)

Bu yöntem Ters düz sınıf yöntemi olarak adlandırılmakta olup, Ters düz İngilizce olarak tarafımdan uyarlanmıştır. Bu yöntem 1970 lerde Avrupa'da ortaya çıkmış ve daha sonrasında yaygınlaşmasına rağmen ülkemizde daha yeni uygulanmaya başlamıştır. Çıkış amacı devamsızlık yapan öğrencilerin dersten geri kalmasını engellemek olmasına rağmen günümüzde artık tüm sınıflarda uygulanabilmektedir.
Bu yöntem aslında tüm öğretmenlerin kullandığı bir yöntem olup, sadece bir metot altında toplanmamaktadır.
Bu yöntemde öğrenci derse gelmeden öğretmenin hazırladığı ya da uygun gördüğü materyalden konuyu öğrenir. Evde hazır bulunuşluk seviyesine göre isterse bir kere, isterse bir kaç kere konuyu tekrar eder, anlamadığı yerleri not alır. Öğrenci sınıfa geldiğinde öğretmen konuyu kısaca tekrar eder ve öğrencilerin anlamadığı yerleri anlatır. Öğretmen, 40 dakikada anlatacağı dersi 10 dakikaya düşürmüş olur. Böylelikle etkinliğe ve oyunlara vakit kalmış olur. Ayrıca öğrenci sınıfta bir ya da iki kere dinleyeceği dersi evde istediği kadar çalışıp gelmiş olur.


Bu Yöntemin Faydaları;
# Öğrenci öğrenmesini okulla sınırlı tutmaz.
# Sınıfta eğlenceye, aktivitelere ve oyunlara zaman kalır.
# Öğrenci kendi öğrenmesini şekillendirir.
# Öğrencinin evde konuyu öğreneceği ve tekrar edeceği bir materyali olur.
# Ders öğrenci merkezli hale gelir.

Örnek video :

https://youtu.be/L1ZIMAHfztI






Yorumlar