Beni Ödülle Cezalandırma, Özgür Bolat

Beni Ödülle Cezalandırma - Özgür Bolat


Sayın Özgür Bolat'ı canlı dinleme fırsatım olmadı, keşkelerim arasındadır. Okuduğum kitap bu kadar harika ise , canlı eğitimleri nasıldır diye merak ediyorum.

Bu kitap benim anneliğe ve öğretmenliğe bakış açımı değiştirdi. Eğitimde ödül ve ceza vardır cümlelerimi bozguna uğrattı. Eğitimde ödül ve ceza yokmuş. Eğitimde sorunu tespit ve sorun çözümü varmış. Güzel diye bir geri bildirim olmazmış, kurallar herkes için geçerliymiş. Mış miş....

Çocuk her şeyi iç motivasyonla yapmalı, ödül ile değil. Ödül çocuğun sevdiği bir şeyden bile vazgeçmesine neden olabilir. Çünkü ödül verecek çocuğa bu iş senin için cazip değil ,ben cazip hale getiriyorum diyorsun ve çocuk sevdiği işten bile vazgeçiyor.

Ben kitapları elimde fazla süründürmem, başlarım ve biter, yalnız bu kitap öyle olmadı, 6 aydır elimde ,neden? Her sayfasını anlayarak dinleyerek okudum. Sanki kitap kitap değil not defteri imiş, her yerine notlar aldım. Şimdiki hedefim önce notları okuyup, kitabı iyice kavradıktan sonra bir daha okumak. Belki bir daha bir daha....

Ödev , ceza, ödül, kural anlayışını yerle bir eden kitap , lütfen okuyun.

Yorumlar