AVRUPA'YA NASIL GİTTİM?







Bugünlerde çok soru alıyorum, nasıl Avrupa'ya gidiyorsun? Sanki gogökt inmiş de, ben kapmışım gibi. Aslında tüm gitmelerimin tek bir sebebi var , Erasmus+ , evet evet bir yerden duydunuz, üniversite değişim programı. 2013 yılından beri tüm Avrupa Birliği programları Erasmus+ başlığı altında toplandı. Bunun içinde ka1 bireysel değişim programları , ka2 stratejik ortaklıklar var. Ben bu gidişlerimi ka1 ile yaptım. Ayrıca www.saltoyouth.net ve www.ua.gov.tr den ulaşabileceğiniz salto eğitimleri kazandım. Bu iki siteden sürekli çağrılar olur ve eğer size uyan bir çağrı var ise başvurursunuz. Bu çağrılar genelde kurs başvuruları oluyor. Başvurunuz elemeye girer beğenilirse, kabul alırsınız. Yıllardır başvurduğum saltodan bu yıl kabul aldım. Kabul aldığınız takdirde, yol paranızı kendi ulusal ajansınız, yeme içme otel ve eğitim masraflarınızı gittiğiniz ülkenin ulusal ajansı karşılıyor.
Peki bu kurslara katılmak için öğretmen olmak yeterli mi? Bu kurslara katılmak için kimler katilabilir kısmını okumak gerekli, 18-30 yaş arası gençler ve gençlik çalışanları katılabilir. Gençlik çalışanı öğretmenler, derneği olup gençlerle ilgili proje yapanlar, gençlik kulüplerine liderlik edenler bu çalışmalara katılabilir.
Peki kazandık nasıl olacak?
Kazandığınız yazısı hem ev sahibi ulusal ajanstan hem de Türk ulusal ajansından e-posta olarak geliyor. Bizden teyit isteniyor. Gideceğimizi teyit ettiğimiz zaman, Türk ulusal ajansı bize Turnadan sözleşme açıyor, sözleşme örneği imzalı, ve sgk dökümünüzle Ulusal ajansa gönderiyorsunuz. Onaylandıktan sonra istediğiniz uçak biletini ekonomi sınıfı olmak zorunluluğuyla
seçip, ulusal ajansa onaylatıyorsunuz. Uçak biletinizi alıp kursunuza gidiyorsunuz. Ücreti dönüşte yazdığınız rapora göre alıyorsunuz.
Peki kursta neler oluyor?
Bu kurslar genel olarak proje eğitimi üzerine oluyor. Biz bu
kursta yeni başlayanlar için gençlik projelerini öğrendik. 18 ülkeden 24 gençlik çalışanı bir aradaydık.İnanilmaz güzel bir ortamdı. Ülkelerimizi tanıttığımız bir akşam oldu. Çok keyifliydi. Serbest zamanımızda hep beraber Bonn'u gezdik. Dönüşümüzde ayarladık, 8 kişi Köln 'ü gezdik.




Bu faaliyet / Yayın Avrupa Birliği  Eğitim ve Gençlik Programları MErkezi (Ulusal Ajans ) Erasmus + Gençlik Programı kapsamında , Avrupa Birliğinden alınan destek ile gerçekleşmiştir.
Bu faaliyetin / Yayının içeriği ve sonuçları hiçbir şekilde Avrupa Komisyonunun ve Ulusal Ajans'ın görüşlerini yansıtmadığı gibi faaliyet / yayın ve bunların sonuçları ile ilgili tüm sorumluluklar faaliyet sahibine aittir.

Yorumlar