İYİ Kİ ÖĞRETMENİM PROJESİ





Herkes devletten bir şey bekler, herkes şikayet eder, herkes bir şeylerin değişmesini bekler, ama kimse değismez.
Biz "Hadi " dedik öğretmenlere.Tarsus'un tüm öğretmenlerine bir projeyle dokunduk . "İyi ki öğretmenim, Tarsus'un lider öğretmenleri" projenin adı. Devleti beklemedik, bir şey değisecekse biz başlayalım dedik. Önce araştırdık. Milli eğitim öğretmenlerinin projeler ve yenilikçilik alanlarında çok isteksiz olduğu gördük, öğretmenlerin de tükenmişlik sendromuyla karşı karşıya kaldığı belirledik. Ayrıca öğretmenlerin üniversite sonrası hizmet içi eğitimler harici bir eğitim almadığı biliyorduk, ortaya koyduk.


Ben Tuğba Bademci Kaydet ve Partnerim Teslime Koçak Tarsus'un eğitim dünyasına canlılık getirmek için bu projeyi başlattık. Kapı kapı dolaştık, idealist, işini aşkla yapan öğretmenlere  ulaştık. "Hadi" dedik.  60 aktif öğretmen gönüllü bir araya geldik.


Projenin amaçları :
-Her okulla iletişim kurmak,
- İlçede yapılan projeleri arttırmak
- Öğretmenlerin yetkinliklerini arttırmak
-Tarsus'un eğitim dünyasını canlandırmak
- Öğretmenlerin birbirleriyle iletişim kurmasını sağlamak
-Güzel çalışmaları duyurmak
-Tükenmişlik sendromunu yenmek



Bu projede para yok, iş yükü yok, zorlama yok. Bu projede eğitim, iletişim  ve gelişim var.


Lider öğretmenler proje yazıyorlar, atölyeler ve eğitimler düzenliyorlar. Köy köy gezip, veli ve öğrenci seminerleri veriyorlar. İletişim, ritim , zeka oyunları ve drama eğitimleri düzenliyorlar. Üniversitelerle anlaşıp, eğitimler düzenliyorlar. Öğretmenlerimiz sosyal faaliyetlerden de geri kalmıyorlar, piknik, kamp, yemek ve müzik geceleri düzenliyorlar.



Bu öğretmenleri ellerinde fırçayla duvar boyarken, ya da ritim çalışması yaparken görebilirsiniz. Hiç bir ücret almadan, tamamen gönüllü çalışıyorlar.



İyi ki Öğretmenim Projesinin whatsapp ve facebook grubu mevcuttur. İnternet sitesi yapım aşamasındadır.  (https://www.facebook.com/groups/iyikiogretmenimprojesi/) Bu facebook ve whatsapp grubları üzerinden öğretmenler Türkiye'de olan tüm eğitim konulu sempozyum, seminer ve eğitimlersen haberdar oluyorlar. İyi ki öğretmenim projesi sadece iletişim platformu değil, öğretmenlerin mesleklerini aşkla yapmalarını sağlayan bir gönüllülük felsefesidir.


İyi ki öğretmenim başladığı Nisan 2017 tarihinden bu yana hiç boş durmadı. Tarsus'ta 3750 öğretmene 70 seansta çalıştaylar düzenlediler. Tarsus'un eğitim dünyası canlandı ve hareketlendi. Bu çalıştaylarda öğretmenlere hayal kurdurup, üzerinden projeler yazdık. Öğretmenler sınıflarında yaptıklarını paylaştılar. Eğitmen öğretmenlerimiz tamamen gönüllü olarak çalıştılar. İyi ki Ögretmenim projesi milli eğitim ile akademik dünyayı yanyana getirmeyi amaçlayan bir projedir, bundan dolayı Çağ üniversitesi ve Gelecek kolejiyle iş birliği yapılıp, ücretsiz eğitimler düzenlendi. Gelecek Koleji Prof.Dr. Ayhan Aydın “Sahne Sanatı olarak Öğretmenlik” semineri verdi. Çağ üniversitesi Doç. Dr. Murat Koç “Etkili İletişim” eğitimleri verdi.
 Ayrıca Mersin Üniversitesinin düzenlediği İSOEVA eğitim sempozyumuna İlcemizden 20 başvuru kabul aldı. Diğer seminer ve sempozyumlara katılımlar devam etmektedir.  Ayrıca öğretmenlerimiz kendilerini geliştirebilsinler diye, Çağ Üniversitesi ile bir protokol imzalanarak 20 öğretmenimiz yüksek lisans programına kaydoldu.

Ôğretmenler kendini geliştirsin diye haziran seminerleri döneminde öğleden sonra lider öğretmenler birbirlerine eğitimler verdi.
Pazartesi Sunum teknikleri, beden dili,
Salı; Ritim çalışması,
Çarşamba ; Erasmus+ ,
Perşembe ; Zeka Oyunları,
 Cuma: Yaratıcı drama eğitimlerini birbirimize gönüllü olarak verdik.


Bu proje kapsamında Aliağa, Kelahmet,Bolatlı ve Çakırlı köyünde , Zühtü Günaşı Anadolu lisesinde velilere "Velilerden beklentilerimiz" adlı eğitim verildi.
 Bolatlı ve Çakırlı köyünde, Emine Boro Ortaokulunda , 27 Aralık ilkokulunda, İstanbul Borsa ilkokulunda öğretmenlere yaratıcılık eğitimi verildi.
 Tarsus'taki tüm velilere Tarsus Emniyeti ile ortak bir şekilde "Ergen ve Veli" seminerleri verildi.

Zühtü Günaştı Anadolu lisesinde, Emine Boro Ortaokulunda, Fatih Sultan Mehmet ortaokulunda tüm öğrencilere değerler eğitimi verildi.


 2016 yılında eğitimde ve öğretimde yenilikçilik ödüllerine başvuru 12 iken 2017 de 27 dir. Eylül ayında bu rakamlar artarak devam edecek.


Çukurova ajansı ile iş birliğine gidilerek, Kodlama ve stem eğitim destekleri alındı.

Son gelen yönetmeliğe göre öğretmen akademileri kurulacak, biz buna hazırlık yapmış olduk, şuan kurumsallaşma amacıyla görev grupları oluşturduk.
www. Tarsus.meb.gov. adresindeki projeler bölümünü de güncelledik.


Projelerin yanısıra lider ögretmenlerimiz bireysel olarak boş durmadılar. Aliağa ilkokulundaki Selin Alkevli öğretmenimiz köyünde bir ramazan şenliği düzenledi.
Günyurdu Ortaokulundan Yakup Cin
Öğretmenimiz bir tiyatro grubu kurdu ve oyunlarını tüm ilçemizde sergilediler. Şehitishak İlkokulundan Seda Tenlik öğretmenimiz, adalet bakanlığıyla işbirliğine girerek, toplum yararına çalışan tutuklularla beraber okukun tüm sıralarını rengarenk boyadılar. 27 Aralık ilkokulundan Handan Bundur öğretmenimiz harika bir kütüphaneyi okuluna kazandırdı. Aynı zamanda Salih İpek öğretmenimiz Bolatlı ilkokuluna bir kütüphane yaptırmıştır. Ayrıca Kelahnet ilkokjlundan Seyda Turgut Yıldız, okulunu boyuyarak ,adete bir yuvaya çevirdi. Yetmedi yakın köylere giderek, onların okullarını da renklendirdi.


Bu projeyle sayısız yetenekli devlet öğretmeni istifadan vazgeçti, üretken öğretmenlerin tükenmişlik sendromunu yendik. Gittiğimiz her okulda projeler ürettik. Hem eğitim verdik hem eğitim aldık.


Amacımız ünlü olmak değil amacımız sesimizi duyurmak, diğer ilçelere , illere örnek olmak. Bizim felsefemiz şikayet etmek değil, herşeyi devletten beklememek. Eğitim mi almak istiyoruz, ya birbirimizden ücretsiz alıyoruz, ya da üniversitelerin kapılarını çalıyoruz, seminer dönemlerinin verimsiz olduğunu mu düşünüyoruz ,biz program düzenliyoruz, ilkokul ortaokullar birbirindem habersiz mi, proje yazıp onları bir araya getiriyoruz ve bunları sıfır bütçe ile yapıyoruz. Bilgimizi paylaşıyoruz, kim ne duyarsa duyuruyor, ne öğrenirse paylaşıyor. Lütfen projeyi duyurarak bize yardım edin, eğitimin ilerlemesi tepeden olmaz ,öğretmenlerin atağa geçmesi lazım.








Yorumlar