KİM VAR ORADA , MUHSİN BEY'İN SON HAMLET'İ

KİM VAR ORADA , MUHSİN BEY'İN SON HAMLET'İ


İstanbul, ayrı bir dünya , her sokakta bir sahne , her sokakta bir etkinlik, başka şehirlerde aktivite bulamadığından 'ne yapsam' diye düşünürken , buarada o kadar seçenek olduğundan 'ne yapsam ' diye düşünüyorsun. Ben ne yapsam diye düşünürken , moda sahnede kim var orada , Muhsin beyin son hamleti adlı oyunu gördüm , bir İngiliz dili ve edebiyatı mezunu olarak Hamlet görünce dayanamam , hemen aradım ,kibar ve misafirperver bir erkek sesi hem bilet olduğunu söyledi , hem de bana yol tarif etti, kadıköy_moda tramvay hattını ilk defa kullandım, ve çok kolay buldum. İşte burada dünyalarımız farklılaşıyor. Ünlü tiyatrocular , öğrencileri , sıcak bir ortam. Bizim yolda sokakta hayranlıkla baktığımız insanlar , günlük hayatlarındalar.
Oyuna gelince, bilerek araştırmadan geldiğim oyun, çok başarılıydı, oyuncular ve oyunun bir çok ödülü var. Oyun eleştirisi yaparken senaryoyu anlatmayı sevmem, zaten anlatılmaz ,bu eleştiri değil, özettir
Ben sadece eleştiri yapacağım. Oyunda müzik seçimleri çok başarılı. Dekor hem kullanışlı , hem de etkileyici. Dekor göz yormazken , oyuna zenginlik katmış. 3 oyuncusu olan tiyatro , monoton beklenirken , oyuncuların sürekli rol değiştirmesi büyüleyici bir etki bırakıyor. Oyuncu kostümleri oyuna uygun ve oyunun zamanını yansıtıyordu, seçilen beyaz renk karakterlere uygundu , rol değişimlerinde kullanılan pelerin,ceket ve maskeler oyuna renk kattı ve beklenen etkiyi yarattı. Oyunculukları anlatmama gerek yok , ödüllerine bakmak yeterli. Oyun yeterince kalabalık ve bittiğinde ayakta alkış aldı.
Asıl sürpriz beni çıkışta bekliyordu. Araştırmadığım oyunun başrol karakteri Muhsin Beyin gerçek Muhsin Ertuğrul olduğunu, ve anlatılan hikayenin gerçek olduğunu öğrendim. Aslında oyun izlerken , tarihten bir kesit izlemiş oldum. Üzülerek söylüyorum ki , yüz yılda Türkiye'de hiç bir şey değişmemiş

Yorumlar