ANNELİK KAHRAMANLIKTIR.

ANNELİK KAHRAMANLIKTIR
“Kadın-Erkek eşit değildir, kadın muhteşem bir şeydir.” Bu alıntı bir sözdür ve sosyal medyada bu söze mutlaka görmüşsünüzdürrastlamışsınızdır. Bu söz Bbana çok şey anlatıyor. Aslında Bbenden çok, insanlığa çok şey anlatıyor. Maalesef Kkadın, bırakın üstünlüğü; maalesef eşitlik hakkını dahi alamıyor. Halbuki kadın olmasa, insan olmazdı. İnsanı da insanlığı da var eden, kadındır. Annelik kahramanlıktır. Yine sosyal medya paylaşımlarından bir alıntı: “Benim bebek yapabiliyorum, peki senin süper gücün ne?” Evet, her anne süper güçleri olan bir kahramandır. Tabi ki anne, büyütür, yedirir, içirir ama ben pek fark edilmeyen süper güçlerden bahsedeceğim.
Topuklu Ayakkabıyla Araba Sürmek
21. yüzyılda halen Ttoplumda “kadınlar iyi araba süremez” anlayışı hüküm sürmektedir. Neyse ki; fakat her geçen gün bunun bu anlayışın inadına, daha fazla kadın trafiğe çıkmaktadır. Araba sürmeye değinmeme bile gerek. Ben araba sürmeyi tartışmayacağım ama Tttopuklu ayakkabıyla araba sürmek?yi tartışacağım İddia ediyorum ki hiçbir erkek topuklu ayakkabıyla araba süremez. Hele 16 cm topuklu ayakkabıyla la değil araba sürebilen; yürümeyi başarabilen bir erkek hayal edebildiniz mi?hiç süremez. İşte bBu bizim süper gücümüz.
Masal veya Ninni Uydurmak
Bu ikinci süper gücümüz. Yalnız, bu güç anne olduktan sonra ortaya çıkıyor. Önce ne kadar çok masal veya ninni uydurabildiğinize şaşıyorsunuz, sonra ne kadar çok uydurabildiğinize. Adeta hepimiz birer yazar, hepimiz birer şair veya bestekarız!. Murat için uydurduğum bir ninniyi paylaşayım: “Aynada kim var, kim var, kim var. Aynada kim var, kim. Aynada Murat var, Murat var, Murat var. Aynada Murat var, Murat.” gibi. Söz-müzik bana ait. İsimler duruma göre değişiyor.
Her Şeyi Bilmek
Bir anne varken, Google’a ne gerek var! Biz her şeyi biliriz; açıklamaya ne gerek var.
Bir Kaleciden Daha İyi İç Güdüye ve Atikliğe Sahip Olmak
Olayların kokusunu alırız biz!, çÇocuğumuzn neye el atacak,; başına ne gelecek hemen sezer,; bir çıta hızıyla duruma müdahale ederiz. AmaYa bu süper gücün bir sıkıntısı varolduğunu belirtmeliyim. Çocuklar büyüdükçe bu iç gücü paranoyaklaşıyor. Her şeyin en kötüsünü düşünüp maalesef ki çocukları boğuyoruzboğmaya başlıyoruz. Özeleştiriyi de unutmamak gerek! Bu konuda Öönlem almalıyız.
Aynı Anda Birçok İşi Yapabilmek
Sayı vermeye çalıştım ama rekorumun kaç olduğundan emin olamadım! kaçta bilmiyoruz. Bir anne aynı anda yemek yapıp, gözüyle çocuğunu takip edip, telefonla konuşup, radyoyu dinleyebilir. Ve bunların hepsinin de hakkını verir.! Bütün bunlar olurken bir baba sadece, koltukta horlar. En başarılı oldukları iş bu. (Not: bBu yazı yazılırken, işte o horlama sesinden ilham aldım (.)
Çocuğun Ağlamasınınıdın 7 Çeşidini Bilmek
Bir babaya göre çocuk her seferinde aynı ağlıyorken; anne ağlamanın tonuna, şiddetine göre ağlamayı ayırt edebilir. Mesela, “Bbir şey istiyorum” ilela “Ccanım yandı” ağlaması aynı değildir. “Bir şey istiyorum” ağlaması kesik kesik, soluklu iken; “Canım yandı” ağlaması yüksek sesli ve süreklidir.

Bir kadının yüzlerce süper gücü vardır. En büyüğü “can vermek”tir. Hani derler ya dünyayı çocuklar yönetsin. Ben diyorum ki dünyayı kadınlar yönetsin. En kötü dedikodu olur.

Yazımı bir anne olan Nil Karaibrahimgil’in bir sözüyle bitiriyorum. “Meğer ben suymuşum; içimdeki akvaryumda bir insan büyüyebilirmiş.”

Tuğba BADEMCİ KAYDET
(Deniz Murat KAYDET’in Annesi)

Yorumlar