Yaratıcı Drama Oyunlarının İngilizce Dersine uyarlanması




Yaratıcı Drama Oyunlarının İngilizce Dersine uyarlanması

Bu oyunlar yaratıcı drama çalışması değildi. Sadece  yaratıcı drama oyunlarının İngilizce dersine uyarlanmasıdır. Bu oyunlarının tamamı Güneş Erkan'ın 1 haftalık Yaratıcı Drama atölyesinden öğrenilmiştir.

Bir dersin yaratıcı drama ile işlenebilmesi için dersin Isınma , Canlandırma ve Değerlendirme aşamaları olması lazım. Bu nedenle aşağıdaki çalışmalar sadece yaratıcı drama etkinliklerinden uyarlanmış oyunlardır.

Bu oyunlar Adife Demirtaş ile beraber tasarlandı.


Merhaba oyunu
Bu oyun Merhaba Oyununun İngilizce dersine uyarlanmasıdır.
Oyunun orjinal hali örnekteki videoda gibidir.
Örnek video:
Tüm öğrenciler bir çember yapar. Herkes ikişerli eş olur ve birbirinin yüzüne bakar. Önce bacaklarına son sonra göğsüne vurur ve üçüncü olarak alkışlar. Her vurmada
Hello der. Sonra kol kola girerek yer değiştirirler. Bu arada “ What is your name der?”.  Durduklarında herkes adını söyler. Sonra herkes arkasını dönüp yeni eşiyle devam eder. Oyun ilk eşini bulana kadar devam eder.
Şarkı :
Hello hello hello!
What's your name?
My name is Tuğba
Nice to meet you
Örnek video: https://youtu.be/cYh63DqhNZs

Alternatif oyunlar ;
- Bu oyun rakamlarla oynanabilir. Her harekette bir rakam sayılabilir.
- Öğrencilerin sırtına rakam ya da renk yapıştırılabilir. Döndüğünde herkes eşinin rengini söyleyebilir.


Tanışma Oyununun Uyarlanması
Tüm öğrenciler çemberde buluşur. Çemberde bir öğrenci başka bir öğrenciyi seçer. Elini sıkarak “Hello, my name is Tuğba” der. Karşıdaki öğrenci de aynı şekilde ismini söyler. Sonra ikinci ismini  söyleyen öğrenci başka bir öğrenciye giderek aynı şekilde ; “Hello, my name is …….” der. Herkes ismini öğrendikten sonra ikinci turda bu sefer kendi ismini değil elini sıktığı arkadaşının isminin söyler, oyun devam eder.
Alternatif oyunlar ;
-Bu oyun İngilizce kelimeleri öğretirken kullanılabilir. Mesela ilk öğrenci “Hello, My name is Beautiful” der , karşısındaki öğrenci ,”Hello ,My name is Güzel” diyebilir ya da zıt anlamlılar için yapılabilir. Beuatiful a karşı, “Hello, My name is Ugly. diyebilir.
-Fiilerin 2. ve 3. Hali ile oynanabilir.
Örneğin, “Hello ,My name is  go , hello my name is went , hello, my name is gone” gibi.


Ad ve Nesne Oyununun Uyarlanması
Bütün katılımcılar çemberde buluşur. Her öğrenci isminin baş harfiyle bir İngilizce nesne bulur. Örneğin ; Tuğba - Turkish Flag bir de buna uygun bir hareket bulur. İlk öğrenci, adını ve İngilizce nesnesini söyler ve sonra hareketini yapar. İkinci öğrenci , önce ilk öğrencinin adını ve nesnesini söyler hareketini yapar sonra kendininkileri yapar ve gösterir. Bu döngü böyle devam eder.
Örneğin;
My name is Tuğba
I am like Turkish Flag


Salınma Oyunu
Öğrenciler çemberde buluşur. Herkes kendini belden aşağı bırakır, salar. Konu rakamlar ise her öğrenci içinden bir rakam tutar. Rakamların yazılı olduğu kartlardan da seçebilirler. Öğretmen hangisinin söylerse ayağa kalkar. Geri salınır.
Alternatif oyunlar
Bu oyun renklerde , ülkelerde ya da tüm vocabulary de kullanılabilir, öğrenci kelimeyi öğrendiği gibi telaffuzunu da öğrenebilir.



Enler çalışması
Öğrenciler mekanda serbest yürür. Öğretmen “What is your Favourite food?” der. Öğrenciler karşılarına çıkan ilk kişiye bu soruyu sorar. Bu soru en sevdiğiniz kitap, film gibi devam edebilir. Öğrenciler “ what is your Favourite” kalıbını öğrenmiş olur.




Komut Oyunu
Öğrenciler mekanda serbest yürür. Öğretmen değişik komutlar verir. Öğrenciler bunu uygular. Bu komutlarla öğrenciler Action Verbs ü öğrenebilir.
Örneğin ;  Walk , Run, Stop, Sit, Stand , Paint...gibi.
Örneğin ;
1 Walk
2 Run
3 stop
4 Paint
5 Lie your back to the wall


Değerlendirme Örneği
Öğrenciler bir çemberde buluşur. Öğretmenin elinde bir materyal olur. Bu top, anahtar ya da ip olabilir. Öğretmen bir  öğrenciye atar ve bir soru sorar. Öğrenci cevap verir. Öğrenci de başka bir öğrenciye atar ve soru sorar. Döngü devam eder.


Topla örüntü
Öğrenciler çemberde buluşur. Öğretmen 3 top atar. Sırayla 3 topu da oyuna sokar. “ Your name is …” Diye başlar ve topu da o kişiye atar. Attığı kişi devam ettirir. 3 top da aynı kişilere gidecektir.
Alternatif oyunlar
Bu oyun ezberlenmesi zor şeyler için kullanılabilir. Rakamlar, aylar, mevsimler ve günler için uygulanabilir.
Örneğin öğretmen , January diye başlar, öğrenciler devam eder.


Paşa Oyunu
Bu oyun il şube müdürümüz Ali Hıdır Akkılıç hocamızın uyguladığı bir oyundur. Her gün sınıftan bir öğrenci paşa olur. Sınıftan öğrenciler sırayla gelip soru sorar. Soruyu bilemezse o paşalığını kaybeder. Soruyu soran öğrenci paşa olur. Bunu İngilizce dersinde King ve Queen olarak oynayabiliriz.


Hey, Hop, Bre
Tüm sınıf çemberde buluşur. Öğretmen komutlar belirler. Sınıf döne döne bu komutları yerine getirir.
Örneğin ;
Jump, Turn Back ,Circle... gibi
Örnek video : https://youtu.be/30j6oyCol2M


Hikaye canlandırma
Herhangi bir konudaki hikayeyle ilgili kartlar hazırlanır. Öğrenciler gruplara ayrılır. Her gruba kartlar verilir ve öğrenciler canlandırır.
Örnek video : https://youtu.be/IxU9qbWCmdA



Grup çalışması
Herhangi bir konu ile değerlendirme çalışması olarak kullanılır. Öğretmen hangi rakamı söylerse o kadar kişi ile grup olunur. Öğretmen soru sorar ve gruplar cevap verir.
Soru cevapta, kelime ezberleme de kullanılabilir.


Konu: Basic Adjectives
Class : 3th Grade
Örnek ders :
Kazanım : Öğrenci öğretmenin belirlediğini 10 sıfatın Türkçelerini ve zıt anlamlılarını öğrenir.
Isınma 1 : Her öğrenci için zıt anlamlı iki sıfat hazırlanır. Avuçları yukarı dönük bir şekilde duran öğrencinin avucunun içine kağıt bırakılır. Tüm öğrenciler aynı anda yürümeye başlar. Hiç bir bedensel temas olmadan öğrenciler birbirlerinin kağıdını üfleyerek düşürmeye çalışır. Elinde en son kağıt kalan kazanır.
Isınma 2 : Öğrenciler serbest yürür. Öğretmen ne derse onu gösterir ve tekrar ederler. Öğretmen cold der üşür, tüm öğrenciler cold der üşür.
Canlandırma 1: Öğretmen ile öğrenciler heykel olma oyunu oynar. Yalnız öğretmen hangi sıfatı söylerse onun heykelini olurlar.
Canlandırma 2 : Öğrencilere rastgele sıfat kağıtları dağıtılır.Her öğrenci kendi kağıdının heykelini yapar ve zıt anlamlısını bulmaya çalışır.
Değerlendirme 1: Merhaba benim adım .... Oyununu uyarlarız. Tüm öğrenciler çember olur. Bir öğrenci çıkar ve der ki "Hello, my name is Happy!" Karşısındaki zıt anlamlısını söyleyerek " Hello, my name is Sad !" der.
Degerlendirme 2:   Öğrenciler yine drama çemberinde buluşur. Öğretmen neyi söylerse , tüm öğrenciler zıttının heykelini yapar.




Yorumlar